Träningsdagbok 8.

Onsdagsträningen gick utmärkt.
Gaija har lite problem med att koncentrera sig på platsliggningen. Hon blir lätt störd. Så det är ngt jag måste verkligen träna på. tryggheten under platsliggningen. bredvid oss så stod en tjej och kastade en apport. Det blev väldigt mycket för Gaija. Så hon satt sig upp och ville dit. Men jag la om henne och hon låg kvar fast än det apporterades bredvid. Så hon är duktig min tjej. Hon försöker verkligen göra sitt bästa.

Jag körde itne så mycket med henne eftersom vi trändade ju i tisdags också och så hade vi ju kursen på Torsdagen. men det blev lite mjukträning och det hela känndes bra. det jag mest vill är att träna platsliggning i en miljö där det finns hundar. men med lagomt mycket störning så hon klarar av att ligga. Det är svårt att hitta sådana miljöer. Och det är svårt att avgöra också hur mycket störning hon behöver. För helt plötsligt gör nu ngn hund eller människa ngt jättespännande och då blir det lite för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback