Träningsdagbok 7.

Jösses! Jag skulle egentligeninte träna i dag. Men det blev bara så. Jag skulle med lite gejjer till en kompis och då stannade jag till vid klubben och vi tränade. Och hade skitskoj! Gaija ville inte sluta. vi hade så roligt. Jag fick säga till åt henne att nu går vi från planen. Ibland är hon bara så otroligt på G!

Vi började med en uppvärmngning med bollen. Den är ju bara så KUL! Sen körde vi på...

Frittfölj. Vi har kört mycket helomvändningar och hon förstår sig på dom nu. Katastrofvändningarna är ett minne blott för mig och då förstår också Gaija vad ajg håller på med.

Inkallning. Som vanligt så går det kanon!

Läggande under gång. Gaija funkar alltid bäst andra gången jag kör läggande under gång. det är som att hon plötsligt förstår vad ajg ville att hon skulle göra första gången. Så nu framöver så ska jag försöka att lägga henne bara en gång och vara ännu tydligare.

Platsliggning. Jahaja... Jag la hunden. Hon låg. Jag tittade bort en sekund och då satt hon och skällde. Gick himmla fort det där. En kurs var på gång på en plan lite längre bort och då passade Gaija på att skälla ut dom. *grrr* Men när jag la henne igen så funkade det bra. Och i slutet på träningen så la jag henne igen och då gick det ännu bättre! Bara det håller i sig. Jag börjar vara nervös inför tävlingen. Jag vill kunna ha en bra platsliggning.

Ställande under gång. Funkar kanon! Jag fortsätter som förut. förstärker bakåt. Gaija fixar det väldigt bra utan att tveka och ta någrasteg frammåt. Jag skulle tro att det beror på just att jag berömmer bakåt. förväntningen kommer ju bakåt. så varför gå frammåt?

Hopp över hinder. I kväll var jag extra petnoga. Jag väntar nästan tills gaija hoppat innan jag går fram. Gaija hoppar på kommandot "hopp". Så jag startar henne inte alls längre. Hurra!

Positioner. Gaija gör söta små hopp bakåt. Ser rätt kul ut när hons ka komma in i position. Nu kan hon verkligen att följa med till höger. Det sitter som berget. Så jag funderar på att börja träna in att gå till vånster också. rättning i ledet Gaija! =O) Gaija tycker det är rät tkul med positioner. Hon blir upptaggad av dom!

Vi tränade i flera omgångar och hade en längre vilopaus i mitten. Hon hade så tråkigt att hon somnade bland alla hudnar. Hehe... Efter tråkstudnen så ar hon sååå taggad! Så jag tror jag hittat en bra metod att ta till innan tävling. först värma upp ordentligt. sen tråkigt och sen jobba upp henne. Då jäklar är hon i gång!

Imorgon ska vi ut på bruks igen och träna. Ska ta det lite lungt då. Framför allt så ska jag träna linförighet. Just linförighet och frittfölj är vårt svagaste moment just nu. Så nu kör vi mest på det!  Momenten som hon kan tänker jag inte lägga ner mycket tid på. Mest bara göra ett par  st. för att hålla minnet levande. =O)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback