Träningsdagbok 5.

I kväll har jag och Eva-Lena varit ut till bruks med hudnarna. Och OJ vad bra det gick!
Gaija ahr liksom börjat förstå det här med läggande under gång. Och ställande.
Fria följet går också mycket bättre. Vi får liksom längre och längre stunder då hon går bra bredvid mig. Men det är långt kvar innan vi är färdiga.
Hoppet funkar kanon. gaija bjuder på hindret som värsta hopphässten och jag har i tankarna att inte starta henne. Jag väntar ngn sekund efter kommadot och hon påbörjar hoppet innan jag går. Funkar också kanon!
Platsliggningen utan störning är ju en dans på rosor. Så nu måste ajg börja med mera störningar. Hon ligger kvar med vissa störningar. tex En liten Morre som busar och tränar bredvid. Finns det absolut inga störningar omkring henne så ligger hon med hakan i marken och halvsover...
Inkallningen går också kanon! Himskans kul med en hund som vet PRECIS vad som gäller på en inkallning! Hurra!
Fast jag har helt glömt bort tandvisningen. Skulle nog behöva ngn som kikar på hennes tänder emellanåt....

Ja kännde under hela träningen att jag fick bra gensvar av Gaija. Hon var verkligen med på noterna! Vi hade kul båda två. Imorgon är det tävlingskurs igen. Ska bli kul att se om hon blivit bättre. Fast vi har ju inte hunnit träna speciellt mycket under veckan. bara lite då och då... Har haft mycket värk så mitt humör har inte varit på topp. Och är det inte på topp så tränar jag helst inte. Fast gaijas humör är det då inget fel på... Gladare och trevligare hund än henne får man leta efter!

Kommentarer
Postat av: Lie och grabbarna grus

Hejsan tjejer!
Kul att räningen går finemang....... när blir det premiärtävling? Jag ska få ordning på mina egna nerver bara men ut på tävlingsbanan ska jag och där med basta!
Kramizar (ps någon gång ska vi väl lyckas träffas...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback