Skendräktiga tikar.

Nu har jag två skendräktiga tikar. Jättekul. Lona tror hon har bebisar och hittar alla möjliga och omöjliga saker som kan vara en bebis.
Gaija har fått mjölk i juvrena och är lite småseg emellanåt. Men annars bryr hon sig inte ngt om bebisar. tack o lov!

Så nu har jag fått några fina tips från min uppfödare så ajg kan banta henne och lona. Jag ger minimalt med mat och ger ris som utfyllnad. Så magen inte blir för tom. Funkar fint! Jag ahr köpt vildris. Det innehåller mindre fett än vanligt ris! Och tydligen smakar det jättegott också. för till och med Lona som är världens mest kräsna schäfer äter det med god aptit! Hon skulle hellre vilja dö av hunger än att äta ngt som inte passar henne i smaken.

Vi kör med motion också. Så nu har vi varit på en längre cykeltur efter en härlig grusväg. Det finns en liten bäck som rinner förbi vägen. Den ahr färskt vatten som kommer från Pitholmsträsket. hudnarna tycker om att bada i det och dricka vattnet. Ett perfekt ställe för hundarna att dricka sig otörstiga och svalka sig på. Vi bor nu verkligen bra till. Jag kan välja motionssätt åt hundarna och har flera alternativ. Nu ngn dag ska jag ta med dom till motionsspåret uppe på Furuberget och jobba lite med mig själv också... Min kondis har ju också förbättrats! vilket är enbart posetivt. Jag har mycket mindre ont nu också. 
Man får tacka hundarna för att man mår bra. utan dom hade ajg nog inte orkat speciellt mycket. Och flk undrar hur jag orkar med hundarna.Det är ju dom som får mig att må bra!

Här kommer lite bilder som beskriver vår vackra cykeltur.

31230-104

Gaija. Nybadat i lilla bäcken.

31230-103

Lona och gaija myser i vattnet. Lona tycker att hon har första tjing på alla saker som flyter... Så gaija hon plockar upp saker som sjunker till ytan istället. Gammla ruttna pinnar tex.

31230-102

Naturagillity... Gå genom tunneln. en lätt match för en modig tjej... det är ju till och med vatten inne i tunneln. En stund senare gick hon genom tunneln som går under vägen. Den är nog ca fem meter lång!

31230-101

Lycka och glädje. Lonas ordspråk vad gäller vatten. Om det är ngn som gillar vatten så är det lona. Finge hon så skulel hon bi i vattnet! gaija tar efter henne verkar det som. Jag bad gaija att ligga ner. OCh det gjorde hon. I bäcken.

31230-99

Vi stannade till vid en liten stuga på vår cykelrunda. Där fanns en liten lapp uppsatt vid en eldstad. Vädjan till vandraren... Vi satt där och åt ett äpple och drack lite vatten innan vi fortsatte hem. Mysigt!

31230-98

Bäcken utan hund. en helmysig plats! Det tycker myrorna också. Så man får snällt acceptera lite myror i håret.*ryser*

31230-97

Vi hittade också en gammal höräfsa. Synd att dom får förfalla som dom gör. Jag ska ta med barnen och lära dom hur dom använde dessa förr i världen. Innan traktoräggens tid.


Kommentarer
Postat av: Linda & caxa

Hej!
Vi tränade första gången i onsdags efter tävlingen och det gick jättebra. Jag ska börja lägga in lite nya moment så hon inte blir less på de hon redan kan. Tänkte börja med apportering och budföring. Skulle vilja prova en appell tävling innan vintern kommer=)
Jag tror också det kommer gå mkt bättre i byske.
Jag ska träna mkt platsliggning i veckan och med massor av olika störningar så hon är beredd på det mesta
På söndag ska vi göra Mh i Skellefteå

Ha det bra/Linda

2006-05-26 @ 09:14:40
Postat av: Nån

Så Gullat hihi :):D

2006-08-06 @ 01:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback