Jag har en ny kamera!

Äntligen...Äntligen har jag fått mig en helt underbar kamera! En kamera som både jag förstår och kan använda. Och som dessutom fungear som den ska. Se bildbevis nedan.

Igår skulle jag och hudnarna på en kortare cykeltur i skogen. trodde jag ja! Jag for efter en skogsväg och sedan efter en gammal traktorväg. Jag visste att till vänster fanns Ögletjärn och jag tänkte då att man skulle ta och ta av dör och sedan hem. en lagom tur på ca 45 minuter på cykel i skog...
Jahaja..För det första så fanns itne stigen som skulle gå till Ögletjärn där jag trodde att den skulle finnas. så jag fortsatte min "lilla" cykeltur.
Och det var en fin cykeltur! genom orörd skog och mark. Mycket vackert. Plötsligt så var jag ute på en väg!?
Och den vägen leder till vår båthamn. Och det är åt helt motsatt håll än vad Ögletjärn ligger!
Nog för att jag missstänkte att jag var på väg mot havet. För jag såg ju havet när vi var uppe på en ås. Men inte så långt...
Så det var bara att cykla hem igen. Förbi min syster (som tyvärr inte var hemma) och förbi golfbanan. Vi tog en liten rast (hundarna drack vatten och jag åt ett äpple) där vid golfbanan och då passade jag på att ta några fina kort på blåbärsriset som börjat blomma. Jag trodde det blev fina bilder. Det blev itne några fina bilder. Kika på båda bilderna. Jag har använt samma funktion på båda kamerorna. Och ungefär samma avstånd.

31230-117

Taget med min gamla kamera. Snygg fokus på blåbärsrisets stamm...Det var ju blommorna jag ville åt.

31230-116

Det var så här jag ville göra. Den här bilden är tagen med min nya kamera!

31230-118

Övervintrade lingon. Nu finns dom itne kvar. För Gaija åt opp dom!

31230-122

Jag leker med kameran och tar sekvensbilder... Blev väl rätt bra. Men kanske lite suddigt. Jag behöver mer träning. Lona verkar då må skönt i skogen ialla fall.

31230-121

Känslan av djup finns... Gaija sitter och spnar på orienterare som springer omkring i "hennes" skog. hon gillade dom men dom var besvärliga och fanns överallt.

31230-120

Fin bild... tills man ser den där vita mustachen under nosen. Vet inte vad det är? Kan ngn berätta?

Ialla fall. nu kan ajg filma och ta fina kort. Så nu ska det filmas när jag och gaija tränar. så kan ajg se när vi gör fel och misstag och när vi gör rätt. OCh jag ska ta sekvensbilder också. vi kom oss aldrig till den där bäcken som jag vill att dom ska hoppa över. För många orienterare i skogen. Allt blev väldigt rörigt. Jag ville itne heller fara så långt med hundarna eftersom att dom behöver vila. Gaija fick sin vaccinationsspruta i går. Så ajg vill ta det lite lungt med henne nu ett par dagar.

Jippi! I morgon (fredag) börjar brukslägret1
Då ska jag och Gaija lära oss att spåra. Vår eminenta lärare blir Torsten Örnkloo. Han sägs vara duktig. Det återstår att se. ;O) Hurra vad kul!

Kommentarer
Postat av: Linda & Caxa

Hej=)
Hoppas ni har kul på lägret.

Idag fick vi 162 p och ett 1:a pris. Skönt=)

Ses kanske imorgon på utställningen

2006-06-03 @ 17:39:46
Postat av: Sosso & Ludde

hihi.. såg nog allt att du for till vet me gaija... vi möttes nästan i rondellen... fick du vänta länge?? Ludde fick åxå sin spruta då.. :)
knölen på armbågen har gått ner ganska mkt nu, den e väldigt liten å ludde har lite överskottsenergi ibland.. *suckar*
ringt har jag åxå gjort till du... men int ska du tro att du e hemma... nej nej nej...
=)

Postat av: Sosso & Ludde

joo, vad har du köpit för kamera då?

2006-06-05 @ 12:04:12
URL: http://ludde.webblogg.se
Postat av: Veronica och Gaija

saknar Lona så mycket ¨å att det gör ont i hjärtat!! :(

2007-01-04 @ 23:47:51
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback