Brukslägret i piteå.

Ja nu har vi börjat brukslägret Gaija och jag. Oj så roligt det är!
Igår (fredags) så började vi med att hämta hudnarna och bilda flock. Vi satt allihopa tillsammans och hade bundit upp hundarna bredvid oss. Sen satt vi och pratade och lyssnade på vår eminenta utbildare Torsten Örnkloo. Oj vad han kan!  =O)

Nu idag har vi fått prova p att spåra. ätteskoj! Gaija har haft lite otur med oss spårläggare. Vi har itne förstått vad torsten ville (fast han är tydlig med os). så gaija fick sitt första spår så att hon var tvungen att jobba rätt hårt för att klara av att följa den. det blåser kraftigt.
Sen skulle ajg lägga ett spår. Jamen.. Jag och vimsa till det! Gaija stackarn fick ett serpentinspår... Meningen var att jag skulle gå i en vid böj ca 100 meter. Det blev serpentiner i 200 meter... *slår mig för pannan*

Men även det klarade hon av!
enligt torsten så arbetar gaija mycket motiverat och målmedveten. en hund som itne gör det hade inte klarat av mitt spår. Men in lilla gulliga tjej fixade det. Och jag litar på henne. hon jobbar oerhört bra. Men ser tydligt hur hon tänker och hur spåret ligger. Näsan är djupt ner i backen.
I slutet har ajg lagt hennes älskade lekboll. Och varje gång har hon hittat den! Och blivit jätteglad. Och sen velat fortsätta spåra. Hon har motivation så det räcker och blir över!

Vi ska vara ute på Pitholmsheden i morgon. vi var där idag också på eftermiddagen. Det känns skönt. Vi är ju som hemma där. Och det är en otroligt bra spårmiljö där också. Det finns terräng för både nybörjare och för den lite mer erfarna.

Bilder från spårlägret kommer snart. just nu är jag för trött för att orka lägga in bilder. Få se om det blir några i morgon. Jag ska visst på fest i morgon. Ska bli skoj! tror jag... ;O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback