Årets första havsbad!

I torsdags packade jag in två av mina barn i bilen samt hudnarna och for iväg till gläntan. Hur gläntan ser ut på hösten och vintern och våren syns i delar av mina tidigare bloggar. Men nu är det somamr och då ville barnen bada. Jag tänkte att det skulle vara rätt ödsligt ute på gläntan. Så hundarna skulle kunna bada i lugn och ro. Gaija skulle få möta vågorna! Det blåste ca 15 sekundmeter. Kallt var det också. Jag höll mig stdigt på land. Blötte bara ner fötterna lite så jag kunde ta några härliga bilder.
Och här kommer dom!

31230-176

En enslig mås på en enslig strand som föröker fånga en enslig fisk i ett upprört hav. Dimman försöker smyga sig på...

31230-175

Dimman kommer rullande in mot enslig strand. Luftiga sjok lägger sina vita band. Snart syns ej stranden mer. Men till slut blir detaljerna fler och fler...

31230-174

Kan det bli ödsligare?

31230-190

Från att vara en vacker Gaija vid havet...

31230-189

Och en mycket stolt och vacker Lona...

Till att förvandlas till detta!

31230-18831230-184




31230-183

Gaija undrar om det måste skvittra så när man ska bada? Och VEM är det som skvittrar?

31230-182

Nääää! Det är SÄKERT du Lona! Jag ska ge dig för allt skvitter!

31230-181

Hörru bruden! Lägg av va? Det är VÅGORNA som skvittras! Gå och dränk dig vet ja. Slyngel!

31230-187

Gör så här Gaija.. Man kan ÄTA vågorna...

31230-186

Hehe.. Hur dum får man vara? Tycker Lona... Gaija tycker situationen är piiiinsam!

31230-185

Och nu tjejer så skakar vi oss! Kom igen Emelie! Skaka var det!

31230-179

Ska vi redan sluta bada? En mycket besviken Lona...

31230-178

Vem behöver bada? När man kan hitta övergivna skor på stranden. Dom är MINA! Gaija har visst itne förstått det där att skorna inte alls är hennes. Dom är våra. Hon kom med dom till oss ialla fall. Utan att tappa skorna i vattnet. Vilket vi idag är mycket tacksamma för.

31230-177

Äsch.. badkrukor. Jag roar mig själv då. Jag gör en grävelse i vattnet få se om ngn hänger på....

Lona är verkligen en riktig baderska. Hon älskar vattnet och kan roa sig själv där. Tyvärr får hon en fruktansvärd klåda på hela kroppen vid bad. det rä itne fuktexsem. tydligen torkar hennes hud ut. Så det blir tyvärr itne så många bad för henne.
Gaija verkar vara helt opåverkad av allt badande. Hon kliar sig inte mer än vad hon brukar. Vilket är nästan inget alls. Inte mer än vad en hund normalt gör.. Tack o lov. Fast nu fäller hon. Så då kliar hon sig lite extra.
Detta var allt för denna gång. =O)

Kommentarer
Postat av: CarinaL

Vilka bilder. När man ser Lona i vattnet på ena bilden kan man tro att det är ett uppstigande monster. Tänk om man hade en sådan strand att ha hundarna på. Fick en gammal digitalkamera från en som skulle slänga sin, skall se om den går att använda.
Ha det jättebra i Norge.
Kram Carina med Vilda o Dessan

2006-06-25 @ 23:00:48
Postat av: Linda & Caxa

Hejsan
Vad härligt ni verkade ha det på gläntan=)
När är det dags för nästa tävling, blir det paltprovet?
Jag är i valet och kvalet hur jag ska göra

2006-06-27 @ 12:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback