Båtsemester!

Vi har båtsemester nu... Fast just nu i detta ögonblicket så är vi hemma och tvättar och bunkrar upp. sånt måste man göra! Egentligen så är det inte min mamma som skriver utan denna gången är det lilla jag... Gaija som skriver! Det är roligt med båtsemester. Men får bada mycket. ibland får man bada mer än mycket! som när Lona går på relingen och puttar i mig. Sånt bad tycker jag inte om. Lona säger: Flytta på dig! här ska jag fram! Och så puttar hon ner mig från båten. Orättvist tycker jag!
Annars så är det väldigt härligt att flyta fram i det blå vattnet. Om än det är lite kallt. Det är bara 16 grader i vattnet. Min mamma badar helst inte. Fast hon brukar göra det ändå en liten stund varje dag. Min pappa badade också en dag. Då fick han för sig att bada med kläderna på. Det såg mycket roligt ut!
Alla tyckte det var roligt och skrattade. Då tyckte jag också att jag skulle bada så då hoppade jag med i vattnet och stänkte ner alla. Hehe...

Nu ska jag berätta om bilderna lite så får ni veta vad vi har för oss om dagarna i vår lilla båt.


31230-254

Här sitter jag och Lona och solar oss. Vi får snällt stanna kvar på båten när alla andra får gå därifrån. lite fuskigt tycker jag. Men Lona säger att vi måste vakta båten. Och då känns det bättre. Men det är rätt bra att ligga på båten. Man har bra uppsikt över alla småhundar. Det finns massor med småhundar ute på båtklubben. Vi är dom största hundarna där. Och dom tystaste. Vi skäller knappt ngt alls förutom när dom små hundarna skäller och vi måste svara emot dom när vi går förbi...

31230-253

Våran båt... Den är för det mesta den minsta båten ute på båtklubben. Men det gör inget. Det är trångt och mysigt. Vi hundar får egentligen inte ligga i sängarna. Men vi smyger oss dit när alla sover. Sen är det jätte, jättetrångt! Men mysigt! tycker jag och Lona.

31230-252

Våran båtklubb ligger väldigt vackert till. Här har min mamma fotat mitt i natten. Så här ser det ut just nu mitt i natten ute på vår klubb.Jag sov just då mamma fotade. För mitt i natten ska man sova!

31230-251

Jag trodde att himmlen brann när jag såg kortet. Men det var ju bara en helt vanlig solnedgång.

31230-250

Ehhh... ett grässtrå... Mamma? Varför fotar du gräset? Du fotar ju så in i vassen!

31230-249

Så där ja... En blomma. Mycket bättre!

31230-248

*suckar* Gräs igen...

31230-247

Här sitter vi på en gungig brygga. Jag tycker att Lona har lite dålig självdiciplin på kortet. Man sträcker väl inte ut tungan så där och har sig heller? Själv sitter jag och ser mycket vacker ut. Som vanligt.

31230-246

Här står vi på en ramp. Den rä läskig tycker en båtgrannes hund. Dom måste bära hunedn. Min mamma vägrar bära oss så vi går snällt på den. Gör man inte det får man ju inte gå i land. Föressten... Den är inte alls så läskig. bara oskön att gå på.

31230-245

Jag gillar att åka båt. Så är det bara. Speciellt gummibåten. Den går fort! Helst ska pappa köra fullgas. Men Lona tycker bäst om när pappa ror. Helst skulle hon vilja ha ett paraply och en vacker klänning på sig också. Hon är ju sååå damig Lona!

31230-244

Det är ju bara sååå mysigt att åka fort! Emelie kör jättebra!

31230-243

Lona sitter och oroar sig för att fiskarna ska äta upp henne. Där vi låg i Koskär så fanns det massor med abborre och gädda!

31230-242

Lona tycker vi ska fara någon gång... Jag vill med fara och upptäcka nya ställen. Spännande ställen!

31230-241

Jag är nog lite trött i ögonen ibland när jag åker båt. Syns det?

31230-240

Pappa är en snäll en.. Han tar oss på en båt tur då och då... Jag och Lona är galionsfigurer!

31230-239

Man över bord!
Min mamma ska lära mig att vid kommandot man över bord så ska jag hoppa i och rädda den personen. Det ska bli sännande! Först ska vi börja med att båten är stilla och ngn hoppar i vattnet. Sen ska vi öva oss på att båten far och jag hoppar i. Sen ska jag kunna simma runt den nödställde och den ska få ta tag i mitt nackskinn. bara det att jag är i närheten ska vara lugnande och tryggt. Men innan jag hoppar i ska jag naturligtvis ha en flytväst på mig!  Jag ska också lära mig att ta med en livlina i hoppet. Men det krävs rätt mycket jobb så vi håller just nu på att lräa oss kommandot man över bord och att jag då hoppar i vattnet. Rätt knepigt faktiskt!

Ũsöndag ska vi ut med båten igen. Det ska bli skoj!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ojojoj, så Gaija ska bli en livräddare. Schyssta fiskar! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback