Vi tränade i går...

Måndag hela veckan?

Så känns det nu... Det är sååå kallt! Och jag har ont i hela kroppen. Rygg, nacke och axel mår sämst. Får man fortfarande sjukresor till varmare länder om man har en sjukdom som är godkänd av FK? Isåfall så ska jag söka. Orkar snart inte mer...


Jag gick ialla fall 40 minuter i skogen med hundarna i förmiddags. Givetvis så var det en tant som nödvändigt vis skulle gå framför oss. Jag ropade till henne att vi ville gå förbi. Men hon ville inte. Hon tyckte det var otäckt när vi skulle gå förbi. Så jag fick anpassa farten efter henne. Som tur var så vek hon av. Till slut.

Sen har det varit barnmottaginingen för en av flickorna i dag. Hon har kisseriproblem vilket resutlerar i att vi måste göra en ultraljudsundersökning på henne. Tur att det är en enkel åtgärd. :O)

Gaija hon är fortfarande helt underbar. Jag har liksom väntat på att hon ska sluta vara underbar sedan jag fick hem henne. Men icke! Hur snäll och trevlig som helst. Varje dag. Visst gör hon bus. Men det är liksom ngt man räknar med. Som tex. när hon visar mormor att vi har skitiga strumpor. Eller äter bajs ute... Fast i går kväll var hon riktigt duktig. Hon åt på ngt när jag skulle ta in henne och Lona efter en pinksväng. Så jag höll handen under hennes mun och sa Loss! Och mycket riktigt så släppte hon det hon hade i munnen ner i min hand.... det var en bajskorv! Jag HAR tvättat händerna...


Igår var vi i ridhuset. Piteå brukshundsklubb har anordnat det s bra att vi kan vara där och träna varje söndag. Så jag och Eva-Lena for dit med våra hudnar coh tränade. Skitskoj! Både jag och Gaija hade det helkul! Gaija är en sådan där hund som verkligen trivs med att jobba. Hon blir inte heller trött efter tio min. Känns underligt då jag är van vid det. Så jag blir trött före henne. Ngt jag måste tänka på sen när hon blir äldre och vi kan träna lite längre stunder.

Vi tränade en del passivitetsträning. Vilket jag tycker är jätteviktigt när man ska vara på tävlingar tex. Att kunna se, höra och vara bland en massa hundar utan att byr sig. Sen tränade vi en platsliggning och den gick hyffsat. Jag var tydligen otydlig när jag lämmnade henne så hon följde efter mig. Men sen gick allt bra.
Lite "följaövningar" gjorde vi och sedan så ngn inkallning. Men hon är så bra på inkallning så jag vill inte nöta på det. Enda jag behöver nöta lite på är avstånd. att lämna henne lite längre sträckor. Överhuvudtaget är hon verkligen en härlig hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback