Apporten...


I morse så tog jag med apporten ut. En ny fräch apportbock. Inte den gamla halvuppätna saken. Så nu testade jag apportering med Gaija. Jag har aldrig gjort det utomhus föruom med leksaker osv.

Inga problem. Hon bara sprang fram så glatt, hämtade den, Tuggade liiiite lätt på den, och lämnade den till mig.

Så nu har jag jobbat lite med att hon ska komma på min vänstra sida. Utan att släppa. Och tror ni att det funkade?

JAAAAAAA!!!!! Hon är så otroligt duktig!

Snart kanske jag kan få henne att sitta ner också utan att släppa? Hon har ju lätt för att hålla kvar saker i munnen så jag tänker itne brålka med henne om att hålla fast saker. It comes natureally.
Jag har ju knappt kört apporten med henne och ändå funkar det så bra! Jag håller det hela på en låg nivå för att det ska vara kul att apportera och att apporten ska fortsätta vara en kul grej.
Det verkar vara lika mycket skojladdat i apporten som i hennes kamprulle.

Till nästa vecka ska jag till Jens och köpa en den nya saker. Tex en tung apport, stålapport och ett tvillningkoppel.
Jag har nämligen upptäckt hur tjorvigt det är med två koppel på två hudnar som alltid vill gå bredvid varandra. Loan ska alltid gå längst ut till vnäster. Får hon inte det så går hon runt Gaija så hon kommer på rätt sida. gör jag inkallning på dom samtidigt så sätter sig Lona på Gaijas vänstra sida. Så ska det tydligen vara! =O)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback