Tiden bara går och går...

Och jag ahr inte skrivit mycket häri blogen senaste tiden. Jag får väl skylla det på sjukdom. Först har ajg fått en ny medicon som ska hkjälpa mig så att ajg itne har så ont. Tyvärr blir jag väldigt trött av den. Sen har jag och större delen av familjen fått mycoplastmainfektion i lungorna. (lunginflamation). Så orken har väl inte varit den bästa. Men nu börjar jag piggna till lite.

Gaija är upp och ner just nu. Ena dagen är hon sååå otroligt följsam och uppmärksam. Andra dagar har hon sågspån i skallen. Vi har ialla fall börjat få in ett snyggt sättande. Förut slängde hon ut rumpan. Men det har ajg avhjälpt med lite klickerträning. Tog ca fem minuter så var det värsta fixat.  ;O)

Så nu när jag blir lite piggare så blir det mer träning.

Vi har även tränat några gånger i ridhuset. Gaija tycker det är jättekul där och trivs. Hästarna uppfattas nog som jättestora hundar och ska nonchaleras. Bra tycker jag. Hästar ska vara så ointresanta som möjligt.

Löpet ser då aldrig ut att komma. Hon visar tecken på att börja men det händer inte mycket. Idag ahr hon ialla fall varit ointresserad av sin frukost. Maten såg inte ut att smaka. OCh hon kissar mer än vanligt för att markera. OCh alla dofter som finns... Wow!

Idag ahr vi varit ute i solen på en prommis. helt underbart! det kändes som om dagsmejan är här. Jag hoppas det ialla fall. Så nu bjuder jag på lite bilder.

31230-42 

Herr Oboy ute i vintersolen. Han njuter... Och längtar till sommaren och värmen.



31230-41 

Dragkamp om den stulna vanten... Jag fick en väldigt lång tumme!


31230-40  

Kampen är vunnen! Och jag kunde hämta in min vante med den långa tummen. Det blev en konstig passform. Men den var ialla fall hel.


31230-39  

Vi tränar platsliggning i grupp.


31230-38   


Enskild platsliggning med störning av en busig Lona som leker med en pinne. Bra med störning ibland.


31230-37

Lite kontigt att gå över skoterbron. Men det går! Bara man håller tungan rätt i mun och tassarna vet var dom placeras. Lona har nog större problem än Gaija förutom att gaija inte bryr sig riktigt vart tassarna är.  Gaija är en hund som inte förstått att hon har fyra tassar. Dom existerar knappt. Förutom när man klipper klorna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Smilla undrar om Gaija får komma ut och leka med henne nån dag

2006-02-11 @ 20:27:39
Postat av: Mallah

Oroa dej inte för löpningen det blir en stoooor quinna! Dafne fick sitt 1:a löp vid 1½ års ålder...

Postat av: Prillis

Kikade in på din blogg, det var ett tag sen sist *skäms* Jisses vad stor lilla Gaija har blivit!! Jätte fina kort du bjöd på :D
Ha en bra helg hela familjen

2006-02-18 @ 18:06:17
URL: http://www.rudins.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback