Träningsdagbok 4.

Jag har ännu en gång varit lat och inte skrivit när jag tränat med gaija.. så nu blir det en sammanfattning i stället.

Vi tränade i söndags i ridhuset. Först började vi med hopp över hinder. Lilla tjejn har verkligen förstått det här med hopp över hinder. Så vi kör på nu mer tävlingsmässigt. Men jag varvar med roliga bushopp också. Det ska ju vara roligt! =O)
Tränade lite positioner också. Och då kom jag på att hon bara älskar sidoförflyttningar åt höger!?
Jaha... hon går som en liten söt krabba åt höger... Hur många steg jag än tar (povade med fem steg och det gick galant). Helt plötsligt så känns positionerna mycket roligare att träna på för mig. Och då blir det roligare med det samma för Gaija... För hennes matte blir lite busigare. ;O)
Fria följet går rätt bra nu också. Hon är lite fladdrig men till det återkommer jag senare...
inkallningen är fortfarande en dröm. Hon gör helt perfekta inkallningar! Och mina konstiga sidostegsförflyttningar har ajg helt slutat med!
Jag vill bara förtydliga att när jag tränar med Gaija så vilar vi rätt mycket. Och busar. Så sammanlagda träningstiden blir inte så mycket. Men vi har däremot jättekul tillsammans. Och det är viktigast. Vi älskar att ta pauser och få krypa ihop med varandra..nära...nära... Hur många upplever sådant vid träning? =O)

Ialla fall.. När träningtiden var slut så fanns det inga som skulle träna skydd. Så jag och Eva-Lena fortsatte en liten stund till. Jag beslöt mig för att träna platsliggning utan störning. Ingen risk att det kommer en fågel eller fjäril där inne. Och inga andra synretningar heller för den delen. Så ajg körde en lååååång platsliggning. gissa vad min tjej fick för sig?
Jooo... platsliggning är en stund då man ska vila, ta det lungt och koppla av. Så det fick önskad effekt. Hon är ju så pass självständig att hon inte behöver vara i min närhet för att koppla av. Och det märks på platsliggningen. =O)

Vi har anmält oss till tävling den 19/5... Hoppas vi vinner rubbet.

Hahahaha! Nädå... Det ska bli skoj att få tävla. Vi ska ha kul och behöver jag så kommer jag att se till att vinna vadslagning om vem som får mest dubbelkommandon på tävlingen. Eller så blir vi diskade för att vi börjar leka eller nåt sånt... Jag tar mycket lätt på tävlingen. Vi ska ut och ha skoj. Få lite träning i tävling, det är allt. Så nu är vi anmälda och allt. Jag ser verkligen fram emot att få se hur långt vi kommit! =O)

Puss på dig älskade Gaija!  =O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback