Träningsdagbok 2.

I gårkväll var jag och Eva-lena med hudnarna i ridhuset och tränade. Blev nog en toppenkväll för både mig och Eva-Lena. För hudnarna var det en toppen, toppenkväll!

Gaija var helt speedad! JAg kunde inte använda ngn leksak för då blev hon så till sig att hon bara pepe. Ngt jag itne vill lära in. Så det blev godis och mycket muntligt berömm för hennes de.

Position. Positionerna har blivit mycket bättre nu. Det går frammåt. Verkligen roligt! PHon vill fortfarande svänga ut rumpan till vänster när hon ska sitta. men hon verkar ha förstått att hon har en rumpa. Alltid ngt!? Jag måste träna mig själv att belöna henne utåt och vänster. Då drar hon in lillrumpan. Men mer träning behövs innan det sitter. Som det känns nu så håller vi verkligen på att få till det hela. Hon är mycket, mycket uppmärksam på mig är vi tränar. Fokuserar på mig och inte på några andra hudnar. Det känns verkligenhärligt!

Platsliggningen. Den funkar kanon! Jag ahr kört som Anneli sagt. Först korta avstånd och sedan längre. Och om jag inte ökar avståndet så ökar jag liggtiden istället. Gaija har inte försökt resa sig ngn gång! Jag fortsätter med platsliggningen och tränar på samma vis ett tag till. Så att det riktigt sitter. Ju stryggare desto bättre.

Inkallning. Inkallningarna går kanon! Hon är otroligt snabb lilltjejen. Öronen viks bakåt i vinddraget. Även här märks det att man tränat på positionerna. Hon är noga med att hitta rätt plats vid mina fötter. Helst vill hon luta sig mot mig. Men det går ju inte...

Hopp över hinder. Här går det frammåt. Gaija hoppar över hindret när ajg säger hopp. Sen väntar hon lite på mig efteråt för att fortsätta bredvid min sida. Känner mig lite osäker om det är så bra? just det här med väntandet+ Är de jag eller hunden som ska komma i kapp? Ska fråga Anneli i morgon på kursen...

Läggande under gång. Gaija lägger sig snett. Ngt jag måste kolla upp. Ser inte speciellt snyggt ut. Vet inte varför hon gör så. Men jag skulle tro att hon gör det för att jag visa med handen att hon ska lägga sig. Ett moment JAG behöver arbeta bort.

Mera moment har vi inte tränat Gaija och jag... Men jag tycker det räcker. Viktigast är att vi har kul ihop och att Gaija anser att det är den roligaste lektimmen i världen just denna lektimme i "godishuset". Och det tror jag att hon gör. Mycket bus och stoj men även lugna vilostunder. Hon har en bra av och påknapp lilltjejen. Ngt jag uppskattar mycket. hon kan ligga och ta det lungt fast hudnar rusar förbi henne och skäller och har sig. Jag är så stolt över min GAIJA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback