Tävlingslydnadskursen.1

I Torsdags var det äntligen dags! Då började tävlingslydnadskursen. Åhhhh vad ajg har längtat! Och gruvat mig! Så orolig jag ahr varit att vi inte riktigt skulle passa in på kursen. Gaija är ju inte så gammal precis. OCh vi har ju inte heller tränat så hårt... Men vi har jobbat lite och kommit nog så långt för att trada på en allmänlydnadskurs.
Nåja.Glafd i hågen for jag dit och glad i hågen for jag hem!

Anneli som vi har är helt underbar! Först gick hon igenom lydnadsmomenten i LKL 1. Sen gick vi ut och började med att träna positioner. En mycket bra övning om än lite tradig. Gaija var en bimbo i torsdags. hon visste knappt vad sitt var och var otroligt loj och ville inte alls jobba. Men vi körde på en liten stund och busade rätt mycket.
Nu i veckan har vi hemläxa. Positioner... *pust* Men det SKA gå att få in en korrekt position utan att ha en bak som liksom alltid "råkar" fara utåt.. Gaija vill gärna svänga ut med sin lilla rumpa. Vilket jag inte gillar alls. Så vi kämpar på! Samt med kontaktarbetet ska vi jobba på med.Jag funderar på att åka ut till klubben och träna där också. Vet inte..Men hon har fått för sig att hundgårdarna utanför hunddagiset är mycket mer intressanta än mig.

Sen fick vi även prova på platsliggning. OCh där fick vi börja med att bara gå ut i hudnens koppel och träna hunden på att ligga kvar och stilla. Mycket bra! gaija var helt klart lysande. Inga problem än så länge där ialla fall. få se hur det blir när vi ökar kraven.

Jag ska träna platsliggning nu i morgon (Lördag) och dessa positioner.... Så jag avlämmnar rapport här hur det ahr gått. Samt att vi på söndag ska träna på ridhuset. Det ska vli kul att se om hon blir lika glad i träningen då? Gaija älskar att träna i ridhuset.. =O) Så det kan vara bra att hon får en genomkörare däär och kommer ihåg vad vi gjorde till på tisdag.  På tisdag har vi ju kurs igen....

Tänk vad kul man kan ha med en hund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback