Dags för en uppdatering!

Jag ahr varit slö..Jag medger det. Eller egentligen så har jag haft fullt upp. Vi har renoverat förrådet och gjort om det till ett sovrum. Så nu flyttar Amanda upp till vårat sovrum och Josefin får ett eget rum. Det blir nog lugnare på det viset.

Gaija ja... Hon var till veterinären för caen vecka sedan. Fredrik kikade på tassen. Kände och klämde och konstaterade att tassen läkt jättefint och att hon inte behöver ngn stödskena! Jippi!!! tassen är fortfarande spretig men den ser lite bättre ut nu. Han tyckte även att den inte är ihopsjunken och att hon är stark i tassen. Vi har ju varit ute i skog och mark och jag tror att det gör susen. Hon tränar sin lilla tass utomordentligt fint där.
Gaija håller på att växa sig till en vacker ung dam. Nu har hon blivit 6 månader och väger 24 kg. Hon är ca 53 cm hög.
vi har itne proat på ngt spår eller uppletande ännu då jag inte vill att hon ska bli allt för ivirig och råka göra illa sin tass. Den är fortfarande lite kännslig och huden är så tunn. Men jag kör lite hjärngympa och balansövningar. Jag vill stärka hennes självförtoende och samtidigt träna upp hennes balans. Mna ser vlika framsteg hon gör. Från början så klarade hon inte riktigt av snäva svängar när hon sprang. Men nu klarar hon av dom. Men samtidigt har hon utvecklat en ny teknig. Rulla runt i full språng. Det ser onekligen roligt ut! Och inga hundar hänger med. Hon är otroligt snabb på att springa också.

För ngn kväll sedan var Ludde hit (Ludde är en vecka yngre än Gaija och han är också en schäfer). Han höl knappt jämna steg med henne. Det var en frjöd för ögat att se! Med tanke på att hon har ett litet fysiskt handikapp. Hennes vänstra ben har ju inte musklat upp sig rikgit ännu. Så hon är ju svagare i det benet. Men musklerna är på väg! Dom tränas av att hon får röra sig fritt i terräng.
Jag är fullt på det klara med att inget ställe är bättre än skogen. Dels så älskar Gaija skogen och dels så kan inget slå mark som är ojämn och oförutsägbar.

Lona har varit borta nu i en och en halv vecka. På semester hos en god vän! Så glädjen över att få tillbaka sin lekkamrat har varit helt otroligt. Jag misstänker att jag inte kan jämföras mot Lona när det gäller lek och stoj i skog och mark. Jag kan liksom inte hänga på Gaija på samma sätt. Lona är nog Gaijas läromästare när det gäller att springa. man hinner knappt med själv när man ser dom springa tafatt.

Usch... Lydnaden har blivit kraftigt eftersatt. Så i morgon ska jag börja med den på allvar. Hon har halkat efter när det gäller att gå fint i koppel. Före operationen gick hon otroligt fint. Men nu vill hon dra. Så vi får börja om. Klart att tre veckor påverkar en liten valp...

Hur som helst så känns det så skönt att få tillbaka sin lilla hund igen och börja göra sunda saker som man ska göra med en sex månaders valp.

Vi är på gång!

Kommentarer
Postat av: Annelie, Råggrindan's Maximus & Marhöjs Yoker

Hejsvejs! Kollar in här då och då. Skönt att det går bra med lilltjejens tass :O)
Vi lär synas någon gång på någon Rågis träff!

Ha det toppen!

Kramiz Annelie och Grabbarna

Postat av: Mia, Yngve & Zune

Hej!
Oj, oj, oj..... Vilken tur att tassen börjar se bra ut nu!

Tack vare dig som är så duktig att sköta om Gaija :))

Ha det bra nu och lycka till med träningen!

Kramizzar i mazzor från Mia & Bouvierkillarna Yngve & Zune.

2005-12-05 @ 18:18:11
URL: http://www.bouvierligan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback