Uppdatering av Gaijas tass.

Hennes lilla tass får mer och mer en normal form. den är fortfarande lite platt men hon börjar få mer styrka i den. Jag kan se när hon hoppar upp på stenar och liknande att hennes tass med amputerad tå är mycket svagare. Men det är ju inte så konstigt. Först och främst så saknar hon en tå och klo att gripa med. Sen så har hon ju förorat muskler i tassen. Men det kommer. hon får fortsätta jobba med att gå på stockar och stenar. Hon tycker ju det är skoj samtidigt. så hon är ju inte det minsta omotiverad!

Gaijas tå 18/12-05 
Lite platt är den.. Och klorna pekar fortfarande rakt utåt. Problemet är att hon ofta slår i klorna. Jag får klippa ner dom betydligt oftare än de vanliga klorna. Det vill säga ungefär var tredje dag...


Gaijas tå 18!12-15

Håret som växer ut där hon har ärret efter amuptationen växer ut som små tofsar. Ser lite lustigt ut. Jag hoppas att det komemr mer päls på ärret. Det ger bra kydd. Hennes ärr börjar bli rätt härdat nu. Jag undviker skare. Jag är rädd för att hon ska skära upp sig på den. Annars så skyddar jag inte tassen alls. Är det kallt så är det. Hon verkar inte ta ngn skada av det alls. Hon har lika lite köldkramp i den tassen som i de andra tassarna. Och hon verkar aldrig besvärad av den heller och slickar sig aldrig på sin amputationstass. Hon är överhuvudtaget väldigt onintresserad av sina tassar. ;O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback